Barefoot sandály, bosonohé sandály

Barefoot sandályBarefoot sandály (minimalistické sandály) vyletěly vzhůru po vydání úspěšné knihy Born to Run vydané Christopherem McDougallem v roce 2009. Při pozorování starověké kultury obyvatel Tarahumary v Mexiku, McDougall dospěl k závěru, že lidé vyrůstali bosí a že vývoj v obuvi ironicky vedl více ke škodám než k užitku. Řešením zvýšeného nárůstu potíží při chůzi, které  s ní souvisí, je nejlepší chůze naboso, a v případě vyhnutí se poranění z ostrých předmětů pak chůze s barefoot sandály.

Proč Barefoot sandály?

Barefootový nadšenci věří, že úder paty (pata dopadne na zem a pak špička) boty může způsobit negativně na chodidlo, zatímco střední úder (noha zasáhne zemi plochou) naboso je vyrovnaný a způsobuje menší zátěž chodidla. Vzhledem k tomu, že vaše nohy jsou při chůzi nuceny zaujmout obrysy a nedokonalosti terénu, mají barefoot sandály lepší vyrovnání, rovnováhu, nižší zátěž nohy a rovněž méně zranění.

Neděláme to špatně ?!

Hmm ... možná. Tato teorie naboso je stále hojně diskutována a někteří lidé skutečně hovoří o horších zranění při přechodu z polstrovaných bot na barefoot sandály. I přes tento spor, je jedna věc jistá - barefoot sandály a minimalistická obuv má rostoucí tendenci a má fanatické množství fanoušků. Mnoho společností se uchopilo příležitosti a začalo s výrobou fantastických barefoot sandálů pro všechny outdoorové aktivity a nejen pro běh nebo chůzi. Barefoot sandály jsou ultra lehké a tenké, což z nich dělá dokonalé boty do mého sbalení do zavazadel. Jsou super komfortní a nechávají nohy dýchat a zároveň jsou mnohem trvanlivější a funkční navzdory tomu jak vypadají.

5 věcí, které hledáte ve svých sandálech ...

  1. Zero Drop. Výška zadní části sandálu musí být stejná jako přední . To je v přímém kontrastu s většinou obuvi, která může mít 20 mm vysoký podpatek a 15 mm vysokou špičku ... celkový rozdíl je tedy 5 mm. Nulový pokles je definice charakteristiky barefoot sandálu, který umožňuje střední došlap.
  2. Tenké podrážky. V ideálním případě 12 mm nebo méně. Při větší tloušťce nebudete mít ten skutečný "bosý pocit" - bude to spíš jako klasická bota. Já osobně dávám přednost chodidlům v rozsahu 5 - 8 mm.
  3. Plochá podrážka. Povrch je plochý a neposkytuje nohám dokonale přizpůsobenou podporu v oblouku. Pokud chcete, aby sandály napodobovaly tento bezpodmínečný povrch, pak si udržujte patky ploché.
  4. Lehkost. V ideálním případě je hmotnost asi 350 g nebo méně. Opět platí, že těžký a silný sandál nebude poskytovat pocit bosé nohy.
  5. Pásky. Je osobní preferencí. Pásky umístěné vertikálně mezi prsty mohou lehce umožnit lepší rozložení prstů nohy a tím zabránit i nechtěnému zápachu při nadměrném pocení.